BLOGGER'a TEŞEKKÜRLER DemotikE

30 Ocak 2009 Cuma

Bu ülke insanının şikayet etme hakkı yok (2)

Dün dostlarımın bazıları ile bir araya gelme imkanı buldum.
Muhabbet ve söyleşinin temelini kısa ve öz yazmak oluşturdu.
Üç boyutta düşünce sahibi için bu kolay elbet.
Hem yazmak ve hemde okuyanın anlaması için kolay.
Ama burada önemli olan okurun, bu kabiliyeti olması gerekliliği.
Bu ülkede herkesin üç boyutlu düşünebilme kabiliyeti olduğu söylenebilir mi?
Sözün sonunda, bugün yazdığım (dün) yazının “Bu ülke insanının şikayet etme hakkı yok” en kısa yoldan fıkra olarak anlatımını vereceğim dedim.
Bugün sözümü tutup bunu yapıyorum.
Yorum sizlere kalmış.
* * *
Temel ile İdris İstanbul’da gezinirken
bir turist gelip kendilerine bir adres sorar.
Turist; İngilizce sorusuna yanıt alamayınca,
Almanca - Fransızca ve İtalyanca olarak da sorar
fakat bizimkiler yine anlamaz...
İdris:
”Ula Dursun bir yabancı dil ögrenemedik cittu” der.
Dursun:
”Haçen get işine, neye yarayacak ki.
Cörmeymisun?
Ula adam dört dil biliy yine derdini anlatamiy”.
* * *

Evet…
İşte dünkü yazının kısası bu.
Boyutu(!) okura kalmış.

Dostça kalınız.

6 yorum:

aysema dedi ki...

Sayın Demotike,

Dünkü yazınızı okudum. Yorum yazacak gücü bulamadım kendimde. Acı ama gerçek. Ve en çok şikayet edenler hiçbir şey yapmayanlar ne yazık ki...

Dostça kalın sevgiyle yaşayın.

Demo dedi ki...

Kıymetli Aysema;
Gelen aslında çok yorum var ama çoğu küfür içeriyor.
Konuşmayı bilmeyen, eleştiri ile hakareti ayırt edemeyen kişinin yazdıklarını ne dikkate alırım nede sizler gibi kıymetli dostlarımla bu "pisliği" paylaşırım.
Dost acı söyler...
Ve...
Gerçekler canımızı yaksa da, ört bas edilmez.
Yüreklice ortaya koyulup, imkan varsa çözümler üretilir.
Yada işte sayfamda yapmaya çalıştığım gibi, (ayrıca başka yasal kaynak ve yollardan) ilgili-yetkili, konuya ilişkin erk sahiplerini uyarıp, göreve çağırmak.
....
Sonuç olarak haklısınız.
En fazla şikayet edenler,
hiç birşey yapmayıp oturduğu yerde milliyetçilik nutukları atıp, hamaset yapanlar, Türk'ü Türk'e meth etmekten başka bir halt yemeyen "hiç"ler...
Dostça kalınız.

Adsız dedi ki...

Selam kardeş
Tuttum ben bu fıkrayı
Türk insanının aptalca bakış açısını bukadar güzel anlatana
rastlamamıştım
İlk yazıyıda okudum
Her kelimesine bende katılıyorum
Birde bir yorum vardı
-milliyetçi- olduğunu söyleyen
Millet olarak hatalarını dile getiremeyen -milliyetçi- geçinmesin
Bu dostça kalınız özel bir anlamımı var anlamadım
Sizde dostça kalınız
Yanıt alırsam blog adresimi yazıcam

Demo dedi ki...

Sayın Şafak Bekçisi;
Dostça kalınız cümlesi asla özel bir anlam içermiyor.
Bu sadece DemotikE'ye özgü.
Klişelerin dışında olsun istedim.
Bunun dışında olarak, başkaca nasıl bir yanıt beklediğinizi çözemedim.
Şahsi karar ve düşünceleriniz hakkında fikir yürütemem.
Dostça kalınız.

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Selam Hocam DemotikE
Kısa ve öz
Anlayana sivrisinek saz Anlamayana Davulzurna bile demişler, boş cümleler değil bunlar tabii anlıyana, eğitim eğitim eğitim......

Şükrü Yılmaz
Antakya-Hatay
http://www.sukruyilmaz.net
http://www.sukruyilmaz.net/blog

Demo dedi ki...

Bizdende Şükrü Bey dostumuza selamlar olsun.
Elbette eğitim.
Ama doğru ve gerçekten insanı geliştiren ve eğiten-öğreten bir eğitim.
Bizdeki gibi, tek gözü kör-bir kolu ve bacağı olmayan bir eğitim değil...
Düşüncede analiz yapabilecek, sorgulayacak beyinleri üreten eğitim.
Kişiyi tek başına adam ve birey yapacak eğitim.
Bu şu an ülkemizde yok...
Üniversite dahil tüm eğitim-öğretim müfredatlarına bakınız.
Tabi buna bakarken, gelişmiş ülkelerdeki ders yapısal müfredatını da bilmek gerek...
Dostça kalınız.