BLOGGER'a TEŞEKKÜRLER DemotikE

7 Ağustos 2009 Cuma

Putin'in ziyareti

Vladimir Putin'in yaptığı ziyaret üstüne olarak, “Bu istişarelerden ne çıkar?”, “Sizce bu nedir?”, “Gerçekten basından duyduğumuz gibi, ülkemiz çıkarları söz konusu mudur?” gibi sorular aldım.
Kıymetli dostlarım; İmzalanan bir sürü anlaşma olduğunu, bazı konularda anlaşma ve mütabakat sağlandığını öğrendik.
Ne var ki; bu konuşulup anlaşma sağlandığı söylenen konular çok net olarak kamuoyu ile (medya dahil) paylaşılmadı. Ayrıca, imzalanan anlaşmalarında taraflarca ne tür istekler ve ödünleri kapsadığı konusunda da açıklık henüz yok.
Devletin tepesindeki kişilerin; “Çok verimli bir toplantı-ziyaret oldu” demeleri şahsen bendeniz için geçerli değil.
bir şeylerin netleşip açıklığa kavuşması gerek.
Muğlak ifadeler ve kaçamak cevaplar şu ana kadar gözlemlediklerim.
Dilerim dağ fare doğurmaz.
Bölge ülkeleri olarak, gerek ülkemiz ve gerekse Rusya’nın ticaretten, bölgesel stratejilere ortak politikalar üretmesine aslında ihtiyaç vardır.
Bunun böyle olması her iki ülkenin yakınlaşması ve dirsek teması, sıcak bölgemizde stratejik olarak da önem arzetmektedir.
Keza; ülkemiz sınır sorunları ile Rusya’nın özerk idareler-yönetim sorunları bir noktada örtüşmektedir.
Anlatmaya çalıştığım gibi, bu her iki ülkenin çıkarlarını da içermektedir.
Şu da var ki; AKP gibi bir yönetim muhataptır. Ne devlet adamlığı ne yönetim anlayışları kesin olarak güven vermemekte.
Dahası, güvenin ayrıca açacağı büyük yara ve kayıplarda düşünülmeli…
Bu nedenle, sonuçlar tam olarak elimize geçmeden, somut verilere ulaşmadan konuşmak son derece yanlış diye düşünüyorum.
Bir şeyler söyleye bilmemiz için bir süre daha gerekecek gibi görünüyor….
Dostça kalınız.

4 yorum:

VATAN VE MİLLET dedi ki...

MEDYA YA SÖYLENENLER HEP OLUMLU TARAFI.YA İÇERİDE YANİ SATIN BAŞBAKAN VE PUTİNİN ÖZEL MASASINDA NE KONUŞULDU?VEYA NE İSTENDİ?
BUNLAR ÖNEMLİ BİZİM İÇİN.YOKSA MEDYA ŞÖYLE DEMİŞ BÖYLE DEMİŞ PEK İLGİLENDİRMEZ BENİ.BENİ ÖZEL GÖRÜŞMEDE NELER KONUŞULDU NELER İSTENDİ ONLAR İLGİLENDİRİYOR.
SİZDE ÇOK GÜZEL VURGULAMIŞSINIZ ELİMİZDE SOMUT BİR BELGE YOK DİYE.BİRDE DAĞ FARE DOĞURMAZ DİYE GÜZEL BİR CÜMLE YERLEŞTİRMİŞSİNİZ YAZINIZA BENCE BU DOĞRU CÜMLEYİ KULLANDIĞINIZ İÇİN SİZE OLAN GÜVENİMİ BİN KAT ARTTIRDI.
DOSTÇA KALINIZ.

Demo dedi ki...

Kıymetli dostum Vatan ve Millet;
Aklın yolu birdir ve doğruda sadece bir tanedir.
Benim gerçeklerin dışında olarak, varsayımla düşünmem yada konuşmam mümkün değildir.
Ama hemfikir olduğumuz gibi işte durum ortada, sadece pembe anlatılar var ortada. Bahsettiğiniz "o kapalı kapıların" ardında olanı biteni bilmiyoruz.
Ayrıca, resmi olarak açıklanan birşeyde yok.
Şahsen çok fazla birşey beklemiyorum. Çünkü; eğer ülke yararına dişe gelir şeyler olsa zaten 2 saat içinde net olarak ortaya koyulabilirdi. Bu yapılmadı.
Dilerim yanılırım ama aslında bu toplantının gerçeği bence ekonomik anlaşmaların dışında...
Bunu yakında göreceğiz ve yaşayacağız.
Konuya katkılarınız için ayrıca teşekkürlerimle.
Dostça kalınız.

vatan ve millet dedi ki...

bende sünnet olan kardeşime geçmiş olsun diyorum.ve hayırlı olsun

Demo dedi ki...

Sağolun.
Can dostlarım ve ayrıca aile dostlarımın biricik yavrularıdır.
Evet. Bu güzel birlikteliği yaşadık.
Dostça kalınız.