BLOGGER'a TEŞEKKÜRLER DemotikE

29 Temmuz 2009 Çarşamba

İslamcı burjuvazi

Müstakil (tamamen tarikat ve cemaat yapılı olması nedeni ile üyeleri ve kendi yapısı içinde, Müstakil değil Müslüman kelimesi kullanılır) Sanayiciler ve İşadamları Derneği’nin (MÜSİAD) kurucu Başkanı Erol Yarar’ın Eyüp’te yapılan bir toplantı sırasında, basına verdiği demeçte; “Bu dernek eski ve yeni ayrımı (tanımı) ile yeni burjuvazi tabakası yarattı” sözleri konuşuluyor.
Başkan Ömer Cihad Vardan ise bu sözleri hem eleştirmeye ve hemde konuyu ört-bas etmeye çalışıyor.
Bu konuda çok fazla konuşmaya gerek yok.
Özal döneminden başlayarak, bugünkü iktidarla tavana vuran; faizsiz ve pek çoğu geri ödemesiz, 50 ve 70 yıllık kredilerin kimlere verildiği, nasıl verildiği, nasıl bir uygulamanın yapıldığı gün gelip belki ortaya çıkarsa (ki; hiç sanmıyorum) Yarar’ın sözünü ettiği burjuvaji gerçeği de tüm çıplaklığı ile ortaya çıkar…
Bunlar sözde Müslüman dini bütünler. Söze geldiği zaman “bir lokma bir hırka” derler ama bu kesimin sadece kullandığı binek araçlara bakmak bile, anlayana çok şey anlatır…
Tarikat ve cemaat liderlerinin bir ayağı artık köy köşelerinden çok uzak ve farklı olan Avrupa-İstanbul-Ankara-Akdeniz ve Ege bölgelerinde…
Büyük ağalar ise artık köylerini ve kendi bölgelerini buralardan yönetmekte. Çocukları şimdilerde kendi bölgelerini-yörelerini-köylerini bile tanımamakta…
Bu halkın, kendi eliyle ateşe koyduğu bu pilav daha çooook su kaldırır…
Dostça kalınız.

4 yorum:

VATAN VE MİLLET dedi ki...

Yürekten katılıyorum.sizin yazılarınızı takip etmek bana onur katıyor

Demo dedi ki...

Dostum Vatan ve Millet;
Paylaşımdaki, sizin samimi yaklaşımınız ve mutlu eden yorumlarınız, bendenizi onurlandırmakta.
Teşekkür ve saygılarımla
Dostça kalınız.

Sartifical dedi ki...

Müslüman işadamları derneği diye bir dernek olmasaydı bu kadar berekletl olurmuydu sanıyorsunuz.
Allah onlardan razı olsun

Demo dedi ki...

Sartifical'ın yorumunu anlamak için bakındım ama bir sayfasına ulaşamadım.
Burada ön yargılı davranmış olmakta istemiyorum.
Ne var ki; bu yazı 2 ayrı düzeyde yorumlanmaya açık.
Bu nedenle, Sertifical fikrini lütfen biraz daha net ifade etsin.
Hoş, son cümle eğer ironik olarak değerlendirilmezse zaten çok şeyi anlatıyor ama bunun yine de netleşmesi gerek.
Dilek ve umudum o ki; Sertifical: "Elbette ironi" diyebilsin.