BLOGGER'a TEŞEKKÜRLER DemotikE

4 Ağustos 2009 Salı

Hamaney-Ahmedinejat gerçeği ve müslüman geçinen avanaklar

Radikal İslamcıların tüm dünya müslüman ülkelerindeki (o ülkeyi ele geçiren) yönetim ve idare takımı için; “Gerçekte dinle imanla hiçbir alakaları yok. Amaç sadece dinine saygılı ama bilgide kültürde ve dahası akılda eksik insan topluluklarını aldatarak-kandırarak, dini done ve temalarla uyuşturarak başta olmayı sürdürmek ve bu insanların sırtından sömürü sistemlerini yürütmek, çıkarları için kullanmak, bu uğurda dine aykılı tavır-davranış ve uygulamaları bile dinin gerek ve emri diye topluluklara hayasızca-ahlaksızca dayatmayı sürdürenler…” dedik ve diyoruz.
Burada aslında en zor ve hatta nerede ise imkansız olan, bu aldatılan-kandırılan-sömürülen dahası aşağılanan cahil topluluklara ulaşılamaması. Bunlarla konuşulup, sorunların ve gerçeklerin adam gibi paylaşılamaması. Önyargılar ve şartlanmalar bu kapıları açılması nerede ise imkansız şekilde kapatmış durumda ki; bunun böyle olması için bilhassa çaba gösterildiği gerçeği de asla unutulmamalı.
İşte buna bir örneği 2 gündür İran gerçeğinde yaşıyoruz.
Tüm gelişmelerden, yaşanan traji komik olaylardan, yaşanan çıkar hesaplarından bizlerin haberi elbette var ve oluyor ama bu pisliğin peşinde koşan dingillerin dünyadan haberleri yok.
Nasıl olsun… İzleyecekleri yayınlar bile kendilerine emrediliyor. Bu yanlı yayınlarda da gerçeklere asla yer verilmemekte…
Hatırlarsanız; Ahmedinejad’ın, “İsrail halkıyla dostuz” diyen dünürünü Cumhurbaşkanı Yardımcısı atamak istemesi üzerine, Hamaney’in başında lider olduğu muhafazakar geçinen kanat ayağa kalkmış, Ahmedinejad’a söylemediğini bırakmamıştı…
Kapalı kapılar ardında Ahmedinejad ve Hamaney konuştular. Gittikçe büyüyen muhalefet karşısında ellerindeki kaleleri kaybetmemek, çıkarları yitirmemek elbette önemliydi.
Anlaştılar ve Ahmedinejad bir açıklama yaptı:
“Biz, dini liderimizle baba oğul gibiyiz”…
İşte bu kadar… Halka sadece bunun duyurulması yetti de arttı bile…
Ve sonrasında; Ahmedinejad, dini lider Ali Hamaney’in onayıyla resmen ikinci kez İran Cumhurbaşkanı oldu. İki haftalık gerginlikte böylece son buldu.
Haber basınımızda bugün; “Ahmedinejad, dini lideri omzundan öptü” olarak yayınlandı.
Bu arada, unutulan, es geçilen bir husus; “Peki dünür ne oldu?”
Ne olacak… Cumhurbaşkanı yardımcılığı görevine atandı bile.
Dostça kalınız.

8 yorum:

aysema dedi ki...

Sevgili Demotike,

Birey bile olamayan kişi lider olabilir mi? Haberlerde gördüm ve acı acı güldüm. Omzundan öptürdü! Ne şeref! Kimisi diz çöker, kimisi el etek öper! Daha küçüklere de kendisi aynı şekilde davranır! Kul-köle ilişkisi sürer gider. Adına da islamiyet diyerek halk güzel güzel sömürülür.

İş adamları demez, müslüman iş adamları der, malı götürür.

Yazılarınızı okudum, yeniden yazmanıza sevindim. Yorum yazmıştım, gönderemedim.

Sağlıkla kalın, sevgiler...

Demo dedi ki...

Sayın Aysema;
İlgi ve alakanıza ne kadar teşekkür etsem azdır.
Tüm samimiyetimle söylüyorum ve ayrıca doktorlarımda; "Erken toparlanmamda hayata tutunmamdaki neden olarak dostlarım olduğunu" söylediler.
Ve bir doktor ayrıca; "Aslında yazı okumak yazmak gibi ağır baskı ve stres ortamını biz yasaklarız. Ne varki durumunuza bakıyor ve aman kontrolü elinizden bırakmadan devam edin demek durumundayım" demiştir.
Tekrar teşekkürlerimle
sağolun ve
Dostça kalın.

e-aktug dedi ki...

yüreğine sağlık

Demo dedi ki...

Sayın E-Aktuğ; sayfanızı ziyaret ettim. Ve aşağıdaki satırları yazdım. Ne varki doğrulamadaki harfler diğer yazıların altında kaldığı için yorum bırakmam mümkün olmadı. Bu nedenle notumu aynen aşağıda veriyorum...
Sayfamı ziyaretinizden mutluluk duydum.
Yorumunuzdaki destek ise onur verici.
Teşekkür ederim. Sizi tanımak istedim ve bu ziyarette bulundum.
Bu arada, Vatan ve Millet'in ortak dostumuz olduğunu gördüm. Bendeniz için bu ayrı bir mutluluk oldu.
Yazınıza gelince; Vatan ve Millet'e katılmakla birlikte, bir hususa daha dikkat çekmek isterim.
Biz, adı tam koyulmamakla birlikte, gerçekte savaş içindeyiz. Doğu'da şu anda yapılabilenler ancak asker gölgesinde yapılmakta, bu nereye kadar ve ne kadar sorularının karşılığı zaten ortada.
Kimse alınmasın ve gocunmasın. Bilgi eksikliği olanlar gitsin bu eksiği tamamlasın. Doğu (istisnalar dışında) bizim insanımızın yaşadığı yer değil. Bizim oralarda sadece askerimiz var. Gerisi hamaset ve boş laftır.
Güneydoğu sınır illerimize gitmeye kalkın, bakın bakalım kaç noktada durdurulacak ve; "Nereden gelip nereye gidiyorsun" sorusu sorulacaktır askerimizce...
Kürtlerin bu bölgede at oynatmalarını ne zannediyorsunuz.
Askerimiz çok noktada parmak oynatamıyor. Nedeni her taraf yabancı gözlemci ve basın mensubu dolu...
Düşünün, İstanbul'da koskoca mahallelerde yolları kesebilen ve polisi çaresiz duruma düşürenler, doğuda nasıl bir güçtür...
Dostça kalın.

VATAN VE MİLLET dedi ki...

YUKARIDAKİ E-AKTUĞA YAPMIŞ OLDUĞUNUZ YORUMDA BENİ DE BİR DOST OLARAK GÖRMENİZ BENİ ÇOK MUTLU ETTİ.SİZE NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEM AZDIR.
SİZİ VE SİZİN GİBİ DOSTLARIM OLDUKÇA YAZMAYA DEVAM EDECEĞİM.

YORUM:
İRANIN SÖZDE LİDERLERİ DİN ADINA SİYASET YAPIYORLAR HERŞEYİ DİN ÜZERİNDEN YÜRÜTÜYORLAR.ASLINDA BINLARIN DİNLE ALAKASI YOKTUR.BAKSANIZA BİR SEÇİM YAPTILAR YÜZLERCE KİŞİ ÖLDÜ.ADAMA SORMAZLAR MI BE AHMEDİNEJAD "sen din din diyorsunda bak yandaşların adam öldürüyor bir oy için"
HERŞEYİ KOLTUK VE MEVKİ İÇİN YAPIYORLAR.ONLARA İSLAM DİNİNİ BİR AMAÇ OLARAK GÖRMÜYORLAR BİR ARAÇ OLARAK GÖRÜYORLAR.

Demo dedi ki...

Kıymetli dostum Vatan ve Millet;
Tamamen haklısınız. Dinle imanla alakaları yok.
Bizler bunu yıllardır anlatmaya çalışıyoruz.
Sadece çıkarlar söz konusu. Basına yansımayan ne olaylar yaşanıyor.
Bırakın başta olmak hükümlerini yürütmek için halka ateş açmayı, kendi içlerindeki rakiplerini bile gırtlaklayabilen eli kanlı cani bunlar. Yönetim kademelerinde bile kültürel eksiklikler yüzünden, hergün onlarcası birbirlerini vurabiliyor.
Katkınıza teşekkür ederim.
Ayrıca, aynılarımızı paylaşabildiğim her kişiyi dost bilirim.
Dostça kalınız.

e-aktug dedi ki...

değerli DemotikE yorum formundaki sorun giderilmiştir. ilginiz için ise ayrıca teşekkür ederim. iblzer birbirimizi yalnız bırakmaz isek doğru olanı daha uzak yerlere ulaştırabilir yanşılışı doğruyu ayıramayanlara yol gösterici olabiliriz.

Ben daha önce amatör dergilerde yazdım. ancak birtakım talihsizlikler yaşadıktan sonra yazmaya ara verdim. fakat kendi alanımdada(e-aktug) tekrar yazmaya başladım. Daha önceki amatör düşünce dergimden ayrılmamın sebebi ise derginin zihniyet değiştirmesi daha doğrusu yanlış olanı doğru gibi göstermesi idi.

Vatan ve Millet aracılığı ile sizin yazılarınızı takibe aldım. gerekli ve yerinde yazmanız ayrıca dil ve uslubunuz gerçekten takdire şayan.

Esen kalınız...
e-aktug.blogspot.com

Demo dedi ki...

Sayın e-aktuğ;
Şahsım adına olarak, yol göstericilik bizim haddimiz değil.
Bizimki ancak, bilgiyi paylaşmak ve doğru bildiğimizi ortaya koymaya çalışmak. Doğru bildiğimiz de gerek evrensel çizgileri ve gerekse belgesi olan gerçekleri ortaya koymadan öte geçmemesi için ayrıca gayret ediyorum. Gerisi sizlerin takdiridir.
Zaman içinde bu tür "zihniyet değişiklikleri" kimleri etkilemedi ki... Bendenizde bu kişilerden (yada sizlerden diyeyim) biriyim...
Eğer gerçekten övgünüze layık birşeyler yapabiliyorsam, bu feyz aldığım usta kalemler, tarihçiler, gazeteciler ve dahası bendenize desteğini esirgememiş üstadlarımız ve ağabeylerimiz sayesindedir.
Onlara şükranlarımı, sizede içten teşekkürlerimi sunarım.
Dostça kalınız.